KORONAVIRUS

Toiminnanmuutos poikkeustilanteessa

Koronaviruksen aiheuttaman poikkeustilanteen vuoksi joudutaan tekemään muutoksia käytäntöihin myös meillä: (In English below)

  • Käteismaksuja paikan päällä ei oteta enää vastaan. Maksut ovat mahdollisia joko MobilePaylla tai tilisiirrolla.
  • Tilausten nouto paikan päältä järjestetään siten, ettei face-to-face -kohtaamista tarvita. Tilauksia ei enää kerätä asiakkaan odotellessa, vaan tilaukset ilmoitetaan, maksetaan ja kerätään etukäteen ja tilaus jätetään noudettavaksi ennalta sovittuun aikaan.
  • Ethän reagoi poikkeustilanteeseen hamstraamalla, jotta myös niille riittää, joilla olisi oikeasti akuutti tarve.
  • Keruuhygienia on entistä tarkempaa. Edes muovipakkauksiin ei kosketa enää paljain käsin, ja oikeasta yskimis- ja aivastushygieniasta pidetään huolta.
  • Matkahuollon toimitukset ovat toistakseksi katkolla. Lähetyksiin palataan, kunhan Matkahuollon bussiyhteydet taas normalisoituvat.
  • Pakastekuljetuksena voidaan normaalisti toimittaa DB Schenkerillä myös yksityisille Mikkeliin ja Joensuuhun. Niiden lisäksi toimitus on mahdollista vain joihinkin kohteisiin, ja poikkeusaikana niihin joudutaan kustannussyistä käyttämään joko 350e minimitilausrajaa, tai veloittamaan kuljetuksesta tavallista enemmän.
  • IceMicen omat toimitukset Joensuuhun ovat katkolla.
  • Kriisitilanteen pidempään jatkumiseen varaudutaan tilaamalla lähiaikoina perustuotteita reilumpi kuorma. Näin myös mahdolliset tulevan kesän uudet käärmepoikueet eivät jäisi ruoatta.
  • Toivotaan, että pysytään terveenä, koska sairastapauksessa kaikki myyntitoiminta laitettaisiin toviksi jäihin.

    Because of Corona virus and the exceptional situation we live in, few changes need to be done:

  • Cash payments are no longer accepted. Only MobilePay and bank transfers are suitable.
  • Picking up your order at our place: orders are no longer collected while the customer is waiting. Order must be placed and paid in advance and it will be left outside for you to pick up. There is no need to meet face-to-face.
  • Please don't overreact - order only the anount you need for certain time. That way also other customers will get what they need.
  • Hygiene rules for collecting orders will be stricter than usual. Plastic bags are not treated with bare hands and the right ways of coughing and sneezing will be followed.
  • Shipments via Matkahuolto are not available for now. We will start shipments again after Matkahuolto bus connections get back to normal.
  • Temperature controlled deliveries for private persons are still available via DB Schenker to Mikkeli and Joensuu without any minimum order amount. Besides Mikkeli and Joensuu temperature controlled deliveries are available for only some routes. Either the minimum order amount is 350e or the charge for delivery is higher than usually.
  • IceMice's own deliveries to Joensuu are not available for now.
  • I will prepare for the extended time of crisis by filling up our stock with basic products. This way there will be enough food also for the new snake clutches during the summer.
  • If I get sick, I have to close the shop and postpone all shipments for a certain time.
    Take care and stay healthy!

    TUOTEINFO

    Säilytys ja käsittely

    IceMicen myymät tuotteet ovat raakapakasteita, joten pidä ehdottomasti huolta tuotteen oikeanlaisesta säilytyksestä ja käsittelyhygieniasta.
    Tuotteet on säilytettävä -18 Celsiusasteessa tai sitä kylmemmässä. Toimita hankkimasi tuotteet mahdollisimman nopeasti pakkaseen. Tuotteen Parasta ennen -päiväys on näkyvillä tuotepakkauksessa joko etiketissä tai tussimerkintänä. Tuotteen voi käyttää myös sen ajankohdan jälkeen, mikäli tuote ei sulatettuna haise normaalia huonommalta.
    Mikäli tuote on päässyt kylmäketjun aikana kauttaaltaan sulamaan, niin sitä en ole hyvä pakastaa enää uudelleen. Käyttämättömät tuotteet voidaan hävittää sekajätteen mukana, polttamalla tai hautaamalla.

    Tuotteiden ravintoarvot

    Katso myytävien tuotteiden ravintoarvot erilliseltä pdf-dokumentilta. Huom! IceMice ei ole itse analysoinut tietoja eikä vastaa niiden oikeellisuudesta. Tiedot ovat toimittajan antamat. Kaikkia tietoja ei ole saatavilla kaikista tuotteista.

    Mitä tehdä, jos tuote onkin pilalla?

    Toisinaan tuote voi haista tavallista pahemmalta. Hajun kokeminen on subjektiivista, ja se mikä yhdestä haisee normaalilta, voi toisen mielestä haista pahalta, ja molemmat kokemukset ovat täysin normaaleja.

    Tärkeitä seikkoja tuotteen hajun arvioinnissa ovat seuraavat:

  • Onko haju pistävä virtsa / mätänevä / jotain muuta?
  • Verrattavuus aiemmin sulatettujen tuotteiden hajuun? Hieman pahempi, paljon pahempi, muutoin jotenkin erilainen?
  • Onko seassa muitakin pahoja hajuja? Kuinka niitä voisi kuvailla?
  • Haisevatko myös muut saman erän tuotteet sulatettuna yhtä pahalta kuin tämä?

  • Virtsan haju on tiettyyn pisteeseen asti normaalia, jos lopetettavan ruokaeläimen virtsarakko on ollut lopetushetkellä täysi. Tätä toisinaan esiintyy ja se on yksilötasoista, eikä siihen juurikaan voida vaikuttaa.

    Mikäli virtsan hajuun sekoittuu myös muita pahaksi koettuja hajuja tai haju on jopa mätänevä, niin se ei missään nimessä ole enää normaalia. Jos hajunsa puolesta koet tuotteen käyttökelvottomaksi tai olet muutoin epävarma tilanteesta, älä anna sitä ruoaksi, vaan ota välittömästi yhteyttä ensisijaisesti tuotteen myyneeseen jälleenmyyjään tai tee siitä ilmoitus suoraan meille osoitteeseen icemicekuopio( a )gmail.com.

    Ilmoitusta varten tarvitaan:
  • Tuotteen nimi ja kokoluokka
  • Tuotteen Parasta ennen -päiväys ja HDnr-numerosarja (mikäli tiedossa)
  • Ostopäivä ja -paikka, mikäli olet hankkinut tuotteen jälleenmyyjältä
  • Tarkka kuvailu kylmäketjun säilyttämisestä ja tuotteen sulatustavasta

  • PALAUTE

    Kaikki palaute on meille erittäin tärkeää ja tervetullutta.
    On kunnia-asia, että voimme tarjota lemmikillesi laadukasta ruokaa!

    Oli asia mikä vain, voit ottaa meihin yhteyttä sähköpostitse osoitteeseen icemicekuopio( a )gmail.com tai lähettämällä viestiä numeroon 0445236423.